صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته بیست و ششم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته بیست و ششم بارداری

لحظه‌ای شگفت‌انگیز در هفته آخر سه ماهه دوم بارداری. فرزند شما برای اولین بار چشمان خود را باز می‌کند!

درباره این هفته بیشتر بخوانید

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته بیست و ششم بارداری

قطر سر جنین حدود ۷ سانتی‌متر است، اندازه یک پرتغال کوچک، و وزن او حدود ۹۰۰ گرم است.  بدن او به لطف جمع ‌شدن تدریجی چربی در زیر پوست در حال چاق‌تر شدن است، که این در هنگام تولد به او نیرو می‌دهد. مو و ناخن او در حال رشد هستند، عاج دندان‌ها در زیر لثه‌هایش قرارگرفته‌اند و توسط مینای دندان پوشیده شده‌اند. واکنش مشت کردن دست او به خوبی ایجاد‌شده و می‌تواند بندناف را در دستش بگیرد. گاهی اوقات بندناف را با خوشحالی به‌عقب و جلو می‌کشد. نگران نباشید، این امر کاملا طبیعی است و هیچ خطری ندارد!

بدن مادر در هفته بیست و ششم بارداری

بالاخره، وقت خواب است. شما به خواب می‌روید، اما فرزند شما نه! " چرا هیچ‌کس حرکت نمی‌کند؟ چرا تکان‌های خوشایند دیگر اتفاق نمی‌افتند؟ خوب، پس من خودم تکان می‌خورم. این‌ها حرف‌هایی هست که فرزند شما به خودش می‌گوید!"  دقیقا زمانی که می‌خواهید بخوابید، ابراز وجود می‌کند. این امر برای پدر که دوست دارد حرکت فرزندش را حس کند خوشایند است. اما برای شما چه؟ اصلاً عجیب نیست که شما احساس کسالت و خستگی کنید! با بزرگتر شدن استخوان لگن شما، پیدا کردن حالت مناسب برای خواب نیز سخت‌تر می‌شود. احتمالاً دیگر قادر نیستید تا روی شکم خود بخوابید. همچنین نباید به پشت بخوابید، به این دلیل که رحم می‌تواند بر روی رگ بزرگ که در پشت شما قرار دارد فشار بیاورد و مانع جریان خون شود. یکی از بهترین حالت‌ها برای خوابیدن، خوابیدن به پهلو‌ها است. بین زانوهای خود یک کوسن قرار بدهید تا آن‌ها در وضعیتی راحت قرار بگیرند.

تغذیه در هفته بیست و ششم بارداری

اگر در طول شب دچار رفلاکس یا ترش‌کردن معده و سوزش معده می‌شوید، سعی کنید با قرار دادن یک بالش زیر سرتان، کمی سرخود را بالاتر ببرید. تا حد امکان شام سبک بخورید. حواستان به چربی‌ها باشد، آن‌ها هضم را دچار مشکل و مشکلات هاضمه شما را بیشتر می‌کنند. اگر وعده غذایی عصرانه موجب ویارهای شبانه می‌شود، یک ساعت قبل از خواب می‌توانید یک میان‌وعده بخورید، خواه نان و مربا باشد یا میوه و ماست. آیا دوست دارید میان‌‌وعده را در تخت میل کنید؟ مردد نباشید، اگر واقعا خسته هستید، غذا را درون سینی قرار داده و به تخت ببرید.

راهکارها

همانقدر که شما فشار بیشتری در شکم خود احساس می‌کنید، فرزند شما نیز احساس تنگ‌تر شدن فضا در شکم شما را حس می‌کند. پشتک زدن فرزند شما درون حمامی از مایع آمنیوتیک، به زودی به پایان خواهد رسید. پس اگر فرزند شما نسبت به قبل تحرک کمتری دارد، نگران نباشید. با‌این‌حال اگر هیچ‌گونه حرکتی را برای بیش از ۸ ساعت حس نکردید، باید سریعاً با پزشک خود مشورت کنید، تا از خوب بودن اوضاع اطمینان حاصل کنید. 

 

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.