صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سوم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سوم بارداری

شما در مراحل ابتدایی این سفر قرار دارید. چیز خاصی حس نمی‌کنید، اما این به معنی این نیست که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

۱۳۹۶//

 تکامل جنین در هفته سوم بارداری

قلب فرزند شما از همین‌ الان در حال تپیدن است! صفحه رویانی که همان فرزند شماست یک ذره کوچک است و از سه لایه تشکیل شده که این لایه‌ها اعضای مختلف بدن او را تشکیل خواهند داد. شگفت‌انگیز است، لایه داخلی یا اندودرم، مجاری گوارشی، کبد، پانکراس و سیستم تنفسی جنین را تشکیل خواهد داد.

لایه بیرونی یا اکتودرم، سیستم اعصاب و بخش‌های مختلف بدن مانند پوست، مو و ناخن را تشکیل می‌دهد. لایه سوم بیشتر ساختار استخوانی، قلب، مجاری ادرار و اندام تناسلی جنین را تشکیل خواهد داد. در وسط لایه میانی، میله غضروفی پشتی قرار دارد، که به‌عنوان ستون فقرات عمل می‌کند و سیستم اعصاب مرکزی را شکل می‌دهد. قطر آن به اندازه ضخامت تار موی انسان است.

بدن مادر در هفته سوم بارداری

زمانی‌که متوجه شدید عادت ماهانه شما به تأخیر افتاده است، شاید به این فکر نمی‌کردید که ممکن است باردار شده باشید. اما تصمیم گرفتید آزمایش بارداری بدهید و پاسخ آن مثبت بود! ماجرایی شگفت‌انگیز قرار است آغاز شود، یکی از بهترین ماجراهای زندگی شما. البته هنوز ‌چیزی حس نمی‌کنید، اما این بی‌اطلاعی خیلی هم طول نخواهد کشید.

توجه به خودتان و غذایی که مصرف می‌کنید، بیشتر از هر دوران دیگری اهمیت دارد. اولین سؤالی که از خود می‌پرسید این است که آیا باید به اندازه دو نفر غذا بخورم؟ خیر، غذا خوردن برای دو نفر به معنای این نیست که دو برابر حد معمولی غذا بخورید، اما باید غذاهایی با کیفیت‌ بالا انتخاب کنید که حاوی تمامی مواد مغذی مورد نیاز شما باشند. از جمله حیاتی‌ترین مواد مغذی برای رشد جنین، فولیک اسید است که در سبزیجات دارای برگ سبز یافت می‌شود و همینطور روی که در غلات کامل موجود است. اساساً آنچه برای کودکتان مفید است، برای شما نیز مفید خواهد بود.

راهکارها

در طول دوران بارداری باید از مصرف برخی از انواع مواد غذایی به‌طور کامل خودداری کنید. انواع غذاهای خام دریایی به دلیل احتمال وجود مواد سمی، ممکن است برای جنین خطرناک باشند. بنابراین، این دوره را باید به‌عنوان یک خداحافظی موقت با غذاهایی مانند صدف، سوشی و حتی ماهی سالمون (آزاد) در نظر بگیرید. گوشت و مرغ نیم‌پز و تخم‌‌مرغ خام یا نیم‌پز ممکن است حاوی باکتری بوده و برای فرزند در حال تکامل شما خطرناک باشند. سبزیجات را به ‌خوبی بشویید و از مصرف مایونز یا انواع سس سالاد که با تخم‌مرغ خام درست می‌شوند خودداری کنید.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.