صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی و دوم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی و دوم بارداری

فرزند شما هنوز هم در حال تکامل است! در حالی که به پایان بارداری نزدیک می‌شوید، او نیز در حال آماده شدن برای دیدار با شماست!

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی و دوم بارداری

استخوان‌های او ۱۰۰% کامل شده‌اند و ناخن‌های او در جای خود قرار‌گرفته‌اند. به‌زودی پوست او رنگ قرمزش را از دست می‌دهد و به رنگ صورتی مخصوص نوزادان تبدیل می‌شود. غده‌های آدرنال (فوق کلیوی) در حال حاضر بسیار بزرگ هستند؛ به اندازه غده‌های یک نوجوان! آن‌ها هورمون‌های شبه استروئیدی را ترشح می‌کنند؛ مانند کورتیزول که در مقادیر بالا  و ده برابر بیشتر از فردی بالغ ترشح می‌شود. کورتیزول نقش مهمی بازی می‌کند؛ نه تنها بدن را برای زایمان آماده می‌کند، بلکه به بلوغ اندامی مانند ریه‌ها کمک می کند. پس از تولد، سایز غده‌های آدرنال نوزاد به‌شدت کاهش پیدا می‌کنند و به‌اندازه مناسب بدن فرزند شما می‌رسند. 

بدن مادر در هفته سی و دوم بارداری

آیا متوجه تنبلی سیستم گوارش بدن خود شده‌اید؟ همه این‌ها به خاطر هورمون‌های بدن شما است، با خوردن غذاهای فیبردار و میوه‌های خشک به عملکرد روده‌های خود کمک کنید.پایان بارداری نزدیک است! از این پس آزمایش‌های پیش از زایمان هر دو هفته یکبار انجام خواهد شد. این امر موجب می‌شود که از سلامت فرزند خود اطمینان حاصل کنید.

تغذیه در هفته سی و دوم بارداری

شما هنوز باردار هستید و ما به شما توصیه می‌کنیم که برای روزهای پس از زایمان آماده شوید! الان زمان مناسبی است تا اطمینان حاصل کنید که تمامی ویتامین‌های لازم در رژیم غذایی شما، موجود هستند. پوست ظریف فرزند شما در حین و پس از تولد آزمایش خواهد شد، چراکه دیگر توسط مایع آمنیوتیک حمایت نمی‌شود.ویتامین‌ها در بدن ذخیره نمی‌شوند و بدن شما نیاز به مصرف آن‌ها به‌صورت روزانه دارد. زمانی که به فرزند خود شیر می‌دهید، او تمام مواد مغذی را که خودش و پوستش نیاز دارد، دریافت می‌کند. مقدار ویتامین لازم را می‌توان با وعده‌های غذایی متعادل، معمول و متنوع تهیه کرد. یک حساب سرانگشتی : هرچه غذا رنگ‌های متنوع‌ تری داشته باشد، ویتامین بیشتری دریافت می‌کنید.

راهکارها

شاید می‌خواهید بدانید به چه چیزهایی برای فرزند خود نیاز دارید. سوال خوبی است! تا جایی که مربوط به لباس است، شما به پنج تا هفت عدد لباس نوزاد، تاپ و لباس‌خواب نیاز دارید. در روزهای اول نوزاد معمولاً شیر را بالا می‌آورد! علاوه بر این شما به یک یا دو عدد کلاه کتان، کیسه خواب و ژاکت کش‌باف پشمی، بارانی یا کاپشن زمستانی و کلاه با توجه به فصلی که در آن هستید، نیاز دارید. علاوه بر این‌ها، تجهیزات خواب، حمام، تعویض پوشک، وسایل بازی و غذا خوردن نیز مورد نیاز است! با‌این حال مسلماً شما اولین اسباب‌‌بازی مورد‌علاقه او خواهید بود.

همچنین به مقداری لوازم ‌بهداشتی نیاز پیدا خواهید کرد تا فرزندتان از همان ابتدا تمیز و مرتب باشد.

یک توصیه کوچک: کودکان به‌سرعت رشد می‌کنند، بنابراین زیاد لباس نخرید! صندلی کودک را برای خودرو فراموش نکنید. زمانی که پدر، هر‌دوی شما را از بیمارستان به خانه می‌آورد به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.