صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی و ششم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی و ششم بارداری

وزن فرزند شما از حالا تا زمانی که متولد می‌شود، هر هفته حدود ۲۲۰ گرم اضافه می‌شود. طول او ۴۷ سانتی‌متر و وزن او ۲.۷ کیلوگرم است!
درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی و ششم بارداری

فرزند شما به‌اندازه‌ای رشد کرده که می‌تواند همین الان نیز از بند ناف جدا شود. اما در این صورت تغذیه او چطور انجام خواهد شد؟ از زمانی که متولد می‌شود، مواد مغذی مورد نیاز او با وعده‌های شیری که به‌طور منظم دریافت می‌کند تامین خواهد شد، بنابراین او باید به فواصل بین وعده‌های غذایی عادت کند. همان‌طور که با از بین رفتن مایع آمنیوتیکی در زمان تولد یاد می‌گیرد خودش تنفس کند. پس از اولین گریه، مایع آمنیوتیک که در مجرای تنفسی او وجود دارد، کمتر خواهد شد و تمامی موانع برای اولین نفس‌های او برطرف خواهد شد.

بدن مادر در هفته سی و ششم بارداری

شکم شما آن‌قدر بزرگ ‌شده که حتی خم‌شدن برای پوشیدن و درآوردن کفش‌ها هم ناممکن به‌نظر می‌رسد. برای پوشیدن لباس‌ها از همسر خود کمک بگیرید. همیشه خوب است، زمانی که قادر به انجام کاری نیستید از دیگران کمک بگیرید. به طور کلی، کمی استراحت اضافی برای شما مفید است. حتی ساده ترین کارها هم با وجود شکم بزرگ، خسته کننده است و ممکن است به شما آسیب برساند. شاید پدر و مادر یا دوستان بتوانند کمی در کارهای خانه به شما کمک کنند. اگر احساس ناراحتی می‌کنید، همیشه می‌توانید به عنوان هدیه‌ای به خاطر تولد فرزندتان از دیگران درخواست کمک کنید.

تغذیه در هفته سی و ششم بارداری

به غذا خوردن، به عنوان روشی برای دستیابی به آرامش بیشتر نگاه کنید. همیشه مقدار زیادی میوه و سبزیجات و ماهی تازه مصرف کنید. به‌خاطر داشته باشید که در بعضی از غذاها تراکم مواد مغذی نسبت به دیگر غذاها بیشتر است. منیزیم که در بعضی از آب‌های معدنی (در صورت وجود منیزیم روی بطری ذکر خواهد شد)، شکلات تلخ، تخمه آفتابگردان و تخم کدو وجود دارد، میزان استرس را کنترل می‌کند. ویتامین B6 برای عملکرد سالم سیستم عصبی بسیار اهمیت دارد و می‌توانید آن را در دانه‌های سویا، مخمر ماءالشعیر، موز، آجیل و غلات کامل پیدا کنید. آمینواسید تیروسین را می‌توانید درمحصولات لبنی و گوشت سفید پیدا کنید، این ماده یکی از پیش سازهای مواد و هورمون‌های کاهنده استرس است،؛ به این معنی که زنجیره‌ای از واکنش‌های سالم و مفید را در بدن ایجاد می‌کند. و در آخر، به‌خاطر بسپارید که لذتی که از غذا خوردن می‌بریم موجب آزاد‌شدن اندورفین می‌شود که باعث احساس سلامتی و رضایت می‌شود.

راهکارها

برای بعضی از زوج‌ها انتخاب اسم فرزند در یک چشم‌ به ‌هم زدن انجام می‌شود و برای دیگران منبع اختلاف است. که البته نباید اینگونه باشد! برای نامگذاری می‌توانید از هرجایی الهام بگیرید؛ از کتاب‌های نام‌گذاری (که معمولاً بیشتر اسامی عجیب، اساطیری و سنتی دارند تا اسامی معمول)، اسامی متداول در تاریخچه خانواده، شخصیت‌ها یا بازیگران فیلم‌ها. یک راه دیگر این است که یک لیست تهیه کنید و فرآیند انتخاب اسم را به تدریج و به آرامی انجام دهید، به عنوان مثال شما یک لیست پیشنهاد کنید و همسرتان هم لیستی دیگر. اگر اسمی پیدا شد که در هر دو لیست موجود بود، می‌توانید درباره آن به توافق برسید... خیلی آسان است، اینطور نیست؟ 

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.