صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی و نهم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی و نهم بارداری

ممکن است تعداد کمی انقباض را تجربه کنید و فکر کنید که زمان زایمان فرا رسیده است. نگران نباشید، لحظات شروع زایمان را از دست نخواهید داد!

درباره هفته آخر بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی و نهم بارداری

هنوز هم نوعی چربی در زیر پوست جنین در حال شکل‌گرفتن است که او را برای مواجه شدن با دنیا بعد از مدت‌ها اقامت در لانه گرم و نرمش، آماده می‌کند. جنین تقریباً به وزن تولد رسیده، و تقریبا هیچ فضایی برای حرکت ندارد. تا این هفته، همه‌چیز طوری کامل و بی‌نقص پیش ‌رفته است که حتی اگر همین حالا به دنیا بیاید، هیچ مشکلی نخواهد داشت.

بدن مادر در هفته سی و نهم بارداری

افرادی که اولین بار مادر شدن را تجربه می‌کنند، نگران این هستند که نتوانند زمان زایمان را به‌درستی تشخیص دهند. بگذارید خیال شما را راحت کنیم؛ متوجه شروع زایمان خواهید شد! فقط تعداد بسیار اندکی از جنین‌ها آنقدر زود به ‌دنیا می‌آیند که مادر‌ها  قادر به رفتن به بیمارستان نخواهند بود. از سوی دیگر، بسیاری از مادران بخاطر مراجعه زودهنگام، از سوی پزشک به خانه فرستاده می‌شوند. ممکن است قبل از زمان تولد، حالت تهوع یا سردرد داشته باشید و به شدت احساس خستگی کنید. معمولاً در این مواقع مقداری خون یا مخاط ظاهر می‌شود. این به معنی باز شدن دهانه رحم است. اگر انقباض‌ها شروع شده‌ باشند، زمان زایمان فرا رسیده است. اما چه تفاوتی بین انقباض‌های اولیه و واقعی زمان زایمان و انقباض‌های غیرواقعی (برکستون هیکس) وجود دارد؟ زمانی که انقباض‌های غیرواقعی (برکستون هیکس) اتفاق می‌افتند، شکم برای مدت کوتاهی دچار انقباض و گرفتگی خواهد شد و سپس آرام می‌شود و این فرآیند نامنظم است. علاوه‌بر‌این، زمانی که مادر دراز بکشد یا حمام آب گرم بگیرد، انقباضات متوقف خواهند شد. اما انقباضات واقعی زمان زایمان، با دراز کشیدن و دوش گرفتن شدیدتر خواهند شد. آن‌ها در فواصل منظم رخ ‌می‌دهند و فاصله زمانی بین انقباض‌ها کمتر و کمتر خواهد شد. اگر انقباض‌ها در فواصل کمتر از ۱۰ دقیقه رخ بدهند، زمان رفتن به بیمارستان خواهد بود!

تغذیه در هفته سی و نهم بارداری

توصیه خاصی برای این هفته وجود ندارد!

راهکارها

بدیهی است، که نوزادان با هم متفاوت هستند و عدد و رقم یکسانی برای قد و وزن آن‌ها وجود ندارد، اما معمولا قد نوزاد سالم حدود ۵۲ سانتی‌متر و وزنش ۳.۳ تا ۳.۴ کیلوگرم است.ممکن است تفاوت‌های زیادی بین این اعداد و قد یا وزن نوزاد وجود داشته باشد، اگر قرار باشد فرزند شما قد بلند یا درشت‌هیکل باشد، احتمالاً پزشک شما در زمان سونوگرافی‌های قبلی این نکته را به شما گفته است.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.