صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی و هشتم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی و هشتم بارداری

دو هفته دیگر باقی ‌مانده است! بله درست است، شما و فرزندتان به زودی با یکدیگر آشنا خواهید شد.

درباره این هفته بیشتر بخوانید

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی و هشتم بارداری

فرزند شما به‌زودی به دنیا می‌آید. دستگاه تنفسی او در حال آماده شدن برای تنفس به‌صورت مستقل است (او تا الان دستگاه تنفس شما را قرض گرفته بود) البته ریه‌های او پس از تولد به رشد خود ادامه خواهد داد (نایژه‌ها تا ۶ سطح دیگر به شاخه‌های کوچکتر تقسیم خواهند شد). در زمان تولد، مغز کمترین میزان رشدیافتگی را بین سایر اندام‌ها دارد. اما از زمان تولد تا ۱۸ یا ۲۰ سالگی به رشد خود ادامه می‌دهد. اتصالات و بخش‌های مختلف مغز همانند یک کامپیوتر ساخته می‌شوند؛ اگر مغز یک کامپیوتر طبیعی نیست پس چه چیز دیگری می‌تواند باشد؟ همینطور که اطلاعات بیشتری دریافت می‌کند، احساسات و دیگر مهارت‌های او تکامل پیدا می‌کنند. این همان چیزی است که هر شخص را منحصر‌به‌فرد می‌سازد؛ با مهارت‌های ادراک و ارتباطی خودش، به تدریج و با بالارفتن سن، قوه تفکرش رشد می‌یابد. فرزند شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بدن مادر در هفته سی و هشتم بارداری

شرط می‌بندیم دوست دارید بدانید زمانی که به بیمارستان یا کلینیک می‌روید چه اتفاقی می‌افتد. خوب، بستگی به این دارد که زایمان فرزند شما چقدر سریع اتفاق بیافتد. شما یا در اتاق خود یا در اتاق زایمان بستری و به دستگاه مانیتورینگ متصل خواهید شد. اگر تصمیم به استفاده از بی‌حسی اپیدورال گرفته باشید، متخصص بی‌هوشی در این‌باره با شما صحبت خواهد کرد.سعی کنید از این لحظه رؤیایی لذت ببرید و همسر خود را در آن شریک کنید. ورود این موجود کوچک برای هر دوی شما که قرار است به مهم‌ترین آدم‌های روی زمین تبدیل شوید، اتفاق بسیار بزرگی است. این حس را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. در این شرایط پدر نیز احساسات زیادی را تجربه می‌کند، حتی ممکن است احساس بی فایده بودن داشته باشد. به او بگویید که وجود نوزاد به دلیل عشقی است که به شما ابراز کرده و با شما شریک شده است. شاید لازم باشد به همسرتان نیز تمرین‌های تنفس آرامش دهنده را یاد بدهید.

تغذیه در هفته سی و هشتم بارداری

توصیه‌ای خاصی برای این بازه وجود ندارد!

راهکارها

روش زایمان اعم از طبیعی، سزارین و اپیدورال، بسته به شرایط جنین و شرایط مادر، توسط متخصص زنان و زایمان به شما اعلام خواهد شد.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.