صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی و چهارم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی و چهارم بارداری

همه‌چیز داخل شکم شما در حال آرام شدن است، چراکه همه چیز آماده زایمان می‌شود. طول فرزند شما حدود ۴۵ سانتی‌متر و وزن او ۲.۲ کیلو‌گرم است.

درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی و چهارم بارداری

بدن شما می‌داند باید چه کار کند. کودک به‌صورت کاملاً طبیعی در‌جایی که باید قرار می‌گیرد و لگن شما عریض‌تر می‌شود. آیا او سنگین‌تر شده است؟ ممکن است نوعی تنش یا دردی که در پایین شکمتان پخش‌شده است را احساس کنید. این مسئله کاملاً طبیعی است: مفاصل لگن شما در حال گشاد‌تر شدن هستند که باعث کشیدگی رباط‌ها می‌شوند. این مسئله می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. فرزند شما ممکن است تا الان به سمت لگن حرکت کرده باشد، البته تا چند ساعت یا چند روز قبل از انقباضات مربوط به زایمان به‌طور کامل در لگن قرار نخواهد گرفت.

بدن مادر در هفته سی و چهارم بارداری

در چند هفته آخر که به زایمان نزدیک می‌شویم، باید به پزشک یا بیمارستان نزدیک باشید. شما نمی‌دانید که کودکتان چه موقع صبر خود را از دست ‌می‌دهد!  مادران شاغل هم بالاخره  کمی استراحت خواهند کرد، چراکه در اکثر جاها، مرخصی دوران زایمان معمولاً در این هفته شروع می‌شود.

تغذیه در هفته سی و چهارم بارداری

روزهای مرخصی را با صبحانه‌ای خوب با نان و مربا، غلات با میوه، به ‌اضافه آبمیوه تازه و لبنیات شروع کنید. غذاهای نشاسته‌دار را در وعده‌های ناهار و شام خود فراموش نکنید، از منابع غنی و متنوع کربوهیدارات‌هایی که انرژی متعادل را برای شما به ارمغان می‌آورند، لذت ببرید.پاستا، برنج، سیب‌زمینی یا حبوبات مانند لوبیا و عدس دوست شما محسوب می‌شوند. غذاهای شیرین مانند، کیک، شکلات و شیرینی‌ها را در مناسبت‌های خاص و به مقدار کم بخورید. شکر موجود در آن‌ها باعث واکنش پانکراس می‌شود، نوعی التهاب که ممکن است منجر به پایین افتادن قند خون شود.

راهکارها

اگر اخیراً احساس می‌کنید که به خوبی نمی‌توانید نفس بکشید، مطمئن باشید که تنها شما نیستید که این احساس را دارید. جنین در حال رشد، فضای زیادی را در شکم شما می‌گیرد و دیافراگم و ریه‌های شما را تحت فشار قرار می‌دهد. این احساس زمانی که جنین برای زایمان کمی پایین تر برود برطرف خواهد شد. در همین حین، حالت‌های مناسبی که باعث می‌شوند راحت‌تر تنفس کنید را پیدا کنید. بسیار مهم است که اکسیژن به اندازه کافی به جنین برسد.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.