صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته هفتم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته هفتم بارداری

فرزند شما هم‌اکنون یک موجود ۱۵ میلی‌متری است. شما هنوز او را احساس نمی‌کنید، اما او به سرعت در حرکت است.

درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته هفتم بارداری

با جای‌گیری اولین عضلات ، فرزند شما هرچند ناخواسته، کمی حرکت خواهد کرد. پاها و بازوهایش در حال رشد، آرنج‌ها در حال شکل‌گیری و انگشتان دست‌ و ‌پایش  درحال شبیه شدن به انگشتان واقعی هستند. همچنین تمامی اندام‌های بینایی نیز به خوبی در حال رشد و شکل‌گیری هستند. اعصاب بینایی او کاملاً فعال هستند و به آرامی در برابر تغییرات و کم‌وزیاد شدن نور عکس‌العمل نشان می‌دهند. تغییرات زیادی در این هفته اتفاق می‌افتند.

بدن مادر در هفته هفتم بارداری

ویار برای ترشی چیزی بیشتر از یک مفهوم کلیشه‌ای مربوط به دوره بارداری است. چیزهایی که قبل از دوره بارداری آن‌ها را دوست داشتید، حالا ممکن است موجب انزجار شما بشوند. حتی ممکن است عطر مورد علاقه شما ناراحتتان کند. ممکن است عادات شما تغییر کند، چراکه تغییرات سطح هورمون‌ها روی حس چشایی و بویایی تاثیر می‌گذارند. ویار جدید شما حتی ممکن است شامل خیارشور باشد. متاسفانه این امکان هم وجود دارد که ویارهای کاملا متفاوتی داشته باشید. بسیاری از مادران حالت تهوع زیادی دارند، به خصوص صبح زود.

تغذیه در هفته هفتم بارداری

 شاید زمان مناسبی برای اضافه کردن میان ‌وعده به غذای روزانه باشد.

بدن شما تحت تاثیر هورمون‌های طبیعی به غذای بیشتری نیاز دارد. بدن شما به ذخیره بافت چربی بیشتری برای آماده شدن برای ماه‌های نهایی بارداری و پس از آن شیردهی نیاز دارد. میان‌ وعده‌ای با ۲۰۰ کالری - معادل یک ششم از نان باگت کره‌ای به همراه برشی از فیله مرغ، یا ماست با میوه و بیسکویت – برای تامین انرژی لازم کودک در حال رشدتان کافی است.

راهکارها

آیا در هنگام بعدازظهر حالت تهوع دارید؟ تهوع صبحگاهی در هر ‌زمانی از روز می‌تواند رخ دهد. حالت تهوع می‌تواند ناشی از قند خون پایین باشد. زمانی که حال بهتری پیدا کردید، سعی کنید میان‌وعده‌ای که به آن اشاره شد را به غذای خود اضافه کنید.اگر از حالت تهوع رنج می‌برید، مقداری آب‌ سیب یا آب‌انگور برای جبران از دست‌رفتگی مایعات بنوشید یا مقداری یخ خرد شده بمکید. زنجبیل درمان مناسبی برای تهوع است و بهتر است به شکل بیسکوییت یا چای زنجبیلی مصرف شود. اگر زنجبیل را از عطاری یا فروشگاه تهیه می‌کنید، باید مطمئن باشید که برای خانم‌های باردار مناسب باشند. همچنین با پزشک خود مشورت کنید، ممکن است او ایده‌های بهتری برای شما داشته باشد.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.