صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته پانزدهم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته پانزدهم بارداری

فرزند شما به خوبی درون رحم جای گرفته است، این هفته همه چیز برای حس بویایی او آماده می‌شود.

در مورد این هفته بیشتر بخوانید.

 

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته پانزدهم بارداری

همه چیز برای حس بویایی فرزند شما آماده است. قفسه سینه او شروع به بالا و پایین رفتن می‌کند. البته این بالا و پایین رفتن هنوز به‌صورت نامنظم انجام می‌شود، اما به این معنی است که مایع آمینوتیک وارد بدن فرزند شما می‌شود.

به‌وسیله این مکانیسم سیستم بویایی او شروع به بوئیدن محیط می‌کند، که این امر با مولکول‌های موجود در مایع آمینوتیک انجام می‌شود. با این‌حال فرزند شما تا قبل از ۷ ماهگی که سیستم عصبی‌اش تکمیل نشده، نمی‌تواند بوهای واقعی اطراف را استنشاق کند.

بدن مادر در هفته پانزدهم بارداری

شما در هفدهمین هفته از آمنوره (دوران غیبت عادت ماهانه) قرار دارید که به معنی هفته پانزدهم بارداری شما است.  فرزند شما حدود ۲۴ هفته بعد به دنیا خواهد آمد. باردار‌بودن احساساتی شگفت‌انگیز و پر از هیجان و انرژی را، درون شما ایجاد کرده است.

بر‌خلاف انتظار، ممکن است احساس در مضیقه بودن به شما دست بدهد یا فکر کنید که بدن شما به خودتان تعلق ندارد و با آن بیگانه هستید! اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ تمامی این حالات کاملاً طبیعی هستند. اگر حس می‌کنید که با بدن خود بیگانه هستید و تا حدودی احساس افسردگی می‌کنید، در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

 تغذیه در هفته پانزدهم بارداری

آیا دچار یبوست شده‌اید؟ چیزهای بسیاری وجود دارند که با خوردن آن‌ها می‌تواند با یبوست مقابله کنید.

یبوست در طول دوره بارداری معمول و رایج است. برای جلوگیری و درمان یبوست، توصیه می‌شود که به مقدار فراوان آب بنوشید و غذاهای سرشار از فیبربخورید، مانند میوه‌های تازه و سبزیجات، نان غلات کامل، غلات و دانه‌ها، حبوبات و لوبیا.

اگر مشکل ادامه پیدا کرد، یک کاسه غلات سبوس دار را در وعده صبحانه خود جای دهید. و اگر هنوز هم مشکل ادامه پیدا کرد، با پزشک خود مشورت کنید. او با تجویز داروهای لازم مشکل شما ‌را برطرف می‌کند.

راهکارها

رابطه زناشویی در دوران بارداری. آیا این موضوع برای شما عجیب است؟ به طور کلی از دید پزشکی نباید نگران این موضوع باشید. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.