صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته چهلم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته چهلم بارداری

وقتش رسیده است! اگر فرزند شما هنوز به دنیا نیامده، احتمالاً طی چند روز آینده متولد خواهد شد. اگر خودش داوطلبانه به دنیا نیاید، پزشک شما مجبور است به او سقلمه بزند! و سرانجام مادر خواهید شد!

درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته چهلم بارداری

این کوتاه‌ترین پاراگراف برای بخش " تکامل جنین" است؛ فرزند شما آماده به‌ دنیا آمدن  است! هیچ تکامل دیگری در هفته چهلم بارداری اتفاق نمی‌افتد. اگر فرزندتان دوست ندارد جای گرم و نرمش را بعد از ۴۰ هفته ترک کند، اصلاً نگران نباشید. فقط تعداد اندکی از نوزادها در روز و ساعت مقرر به دنیا می‌آیند. خصوصاً اولین فرزند هر مادر معمولا کمی دیر‌تر متولد می‌شود. فرزند شما می‌تواند تا ۱۴ روز بیشتر از تاریخی که دکتر مقرر کرده استراحت کند!

بدن مادر در هفته چهلم بارداری

این هفته رسماً آخرین هفته دوران بارداری است. آیا می‌دانید زایمان برای نوزاد نیز همچون مادر نوعی موفقیت فیزیکی واقعی است؟ فرزند شما با لگد زدن به دیواره رحم و مجرای زایمان و چرخش هوشمندانه بدن، با حرکت مثل یک پیچ، راه خود را به بیرون پیدا می‌کند. با طراحی هوشمندانه، استخوان‌های جمجمه فرزند شما هنوز به طور کامل رشد نکرده‌اند و از این رو فشرده شدن آن‌ها به هم در زمان زایمان هیچ مشکلی نخواهد داشت. شکاف‌های موجود بین استخوان‌های جمجمه فرزند شما، ۱۸ ماه پس از تولد بسته خواهند شد.

تغذیه در هفته چهلم بارداری

توصیه‌ای خاصی برای این هفته نشده است، اما:شما در طی ۹ ماه گذشته به بهترین و سالم‌ترین نحو ممکن برای سلامت خود و فرزندتان غذا خورده‌اید. بنابراین، این عادات غذایی عالی را حفظ کنید و فراموش نکنید که این هفته به خودتان یک یا دو غذای خوشمزه هدیه بدهید. شما لیاقتش را دارید! ما به شما توصیه نمی‌کنیم که در خوردن غذاهایی که از آن منع بودید افراط کنید، اما اگر دوست‌ دارید بستنی یا شکلات بخورید، برای خوردن غذاهای خوشمزه و مورد علاقه چه زمانی از حالا بهتر؟ لذت ببرید!

راهکارها

پس از تولد، ماما یا پزشک به سرعت نوزاد را در مقابل شما قرار می‌دهد، تا او در محیط جدید و ناشناخته اطراف، احساس آرامش کند، چراکه نوزاد می‌تواند گرمای شما را حس کند، پوست شما را بو کند و صدا و ضربان قلب شما را بشنود!این بهترین زمان برای قرار دادن نوزاد روی سینه و برای اولین بار شیر دادن به اوست.  بالاخره پس از مدت‌ها سختی می‌توانید فرزند خود را روی بازوهای خود قرار دهید. چه نتیجه‌ شیرینی!

به شما تبریک می‌گوییم و بهترین آرزوها را برای شما و فرزندتان داریم!

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.