گرفتن آروغ

روش گرفتن آروغ نوزاد

می‌دانم که بهتر است بعد از هر بار شیرخوردن فرزندم آروغ بزند، اما متأسفانه نمی‌دانم برای گرفتن آروغ نوزاد باید چه کار کنم. خوشحال می‌شوم اگر در این مورد توصیه‌ای دارید با من به‌اشتراک بگذارید!

۱۳۹۶//

در واقع آروغ برای کودکان بسیار مفید است! چرا؟ ازآنجایی که از این طریق هوایی که حین خوردن شیر، وارد معده آن‌ها می‌شود خارج شده و از دل درد نوزاد جلوگیری خواهد کرد. بهترین زمان برای باد گلو زدن حین خوردن شیر و بلافاصله بعد از آن است. در پایین با توصیه‌ها و روش‌هایی برای کمک به شما در گرفتن آروغ نوزاد تان آشنا می‌شویم.

هرچیزی که باید درباره گرفتن آروغ نوزاد و شیرخوار بدانید

ممکن است بار اول کمی سردرگم شوید، اما زمان زیادی طول نمی‌کشد که کاملاً به این کار مسلط شوید. اصلا جایی برای نگرانی و ترس نیست، با باد گلو هیچ آسیبی به شیرخوار شما وارد نمی‌شود. برعکس، بعد از گرفتن آروغ احساس بهتری خواهد داشت.

چه کار می‌کنید تا فرزندتان آروغ بزند؟

برای اینکه لباستان لک یا کثیف نشود، بهتر است حوله کوچکی روی شانه خود بیاندازید. فرزندتان را خیلی صاف روی پاهای خود نگهدارید و آرام به پشت او ضربه بزنید. باید کمی صبور باشید؛ چون ممکن است گرفتن باد گلو فرزندتان تا حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

بیشتر بخوانید : راه های افزایش شیر مادر | افزایش حجم شیر مادر

هنوز خبری از آروغ نیست؟

این روش را امتحان کنید: بعد از شیردهی در حالت مناسب شیردهی نوزاد، کودکتان را صاف برروی زانوهای خود بنشانید؛ با یک دستتان سر او را نگه دارید و با دست دیگر، بازوی او را کمی بلند کنید تا از این طریق قفسه سینه او باز و هوا راحت‌تر از آن خارج شود.

فرزندم بلافاصله بعد از شیر خوردن خوابید!

اصلاً نگران نشوید، اجازه دهید استراحت کند، در خواب هم آروغ خواهند زد.

چه تعداد آروغ مناسب است؟

نمی‌توان تعداد مشخصی برای آروغ شیرخواران تعیین کرد. از ۱ تا ۵ یا ۶ آروغ ، تا زمانی که هوا کاملاً خارج شده باشد، مناسب است.

مطلب پیشنهادی: آیا استفراغ نوزاد نگران کننده است؟

میان شیر خوردن به نوزادتان یک استراحت کوتاه بدهید تا در این حین بتواند آروغ بزند. برخی از نوزادان این روش را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر عصبانی می‌شوند و ترجیح می‌دهند اول شیرشان را بخورند و بعد آروغ بزنند. هر نوزادی سلیقه‌ و ترجیح خاص خود را دارد که شما خیلی زود متوجه آن خواهید شد!

تا چه سنی لازم است شیرخواران آروغ بزنند؟

تا ۶ ماهگی گرفتن آروغ نوزاد لازم است. به‌عبارتی تا زمانی که شیر مادر قسمت اعظم تغذیه کودکتان را تشکیل می‌دهد. همزمان با بالغ شدن سیستم گوارشی شیرخواران، نیاز و اهمیت گرفتن آروغ در آن‌ها کاهش می‌یابد تا بالاخره همزمان با شروع تغذیه تکمیلی به کل از بین برود.

بیشتر بخوانید : پروتئین در دوران بارداری

نظرات

اگر شیرخوار با توصیه پزشک از شیشه شیر تغذیه می‌شود برای کاهش مقدار هوایی که به‌هنگام خوردن شیر از شیشه شیر وارد معده کودکتان می‌شود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • مطمئن شوید که شیر خیلی سریع وارد دهان نوزاد شما نمی‌شود
  • شیشه شیر را به‌اندازه‌ای عقب نگهدارید که پستانک آن همیشه پر از شیر باشد.

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.