غذا خوردن کودک در کنار خانواده 

غذا خوردن کودک در کنار خانواده

آیا می‌دانید با شروع غذا خوردن کودک در کنار خانواده الگوهای تغذیه‌ای آن‌ها دقیقاً مشابه الگوهای تغذیه‌ای اعضای نزدیک خانواده ( خواهر و برادر بزرگ‌تر) و بزرگسالان می‌شود؟

۱۳۹۶//

کودکان به‌تدریج در خوردن غذا مستقل شده و غذا خوردن کودک در کنار خانواده باعث می‌شود متوجه غذاهایی که دیگران می‌خورند نیز بشوند، پس الگوی مناسبی برای او باشید تا کودک انتخاب غذاهای سالم را از شما بیاموزد و عادات غذایی سالمی در او شکل بگیرد. میوه و سبزیجات را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. همین که شما و سایر اعضای خانواده این نوع غذاها را می‌خورید، احتمال اینکه کودک شما نیز آن غذاها را امتحان کند و بخورد، بیشتر می‌شود.

برخی از عادات و سلیقه‌های غذایی ما از همان ابتدای تولد همراه ما بوده‌اند، برخلاف دیگر عادات و سلیقه‌های غذایی که در طول زندگی می‌آموزیم و کسب می‌کنیم. به‌عنوان مثال، کودکان دوست دارند پوره بدون شکر سیب را بخورند، درحالی‌که، اگر به آن‌ شکر اضافه کنید، بعد از آن پوره شیرین را به پوره غیر شیرین ترجیح خواهند داد. این امر در مورد غذاهای شور نیز صدق می‌کند.

مواد غذایی که شکر و نمک زیادی ندارند را بر سر میز غذا همراه با دیگر اعضای خانواده به کودک خود معرفی کنید.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.