بارداری

لباس بارداری - راحتی و در عین حال خوش‌تیپی

با گذشت ماه‌ها از بارداری من، بدنم تغییرات زیادی داشته است ... دیگر هیچ لباسی برای پوشیدن ندارم! تا اینجا فقط به راحتی فکر می‌کردم برای همین الآن که در کمدم را باز کنید همه لباس‌ها گشاد و راحتی هستند؛ مثل گونی! آیا ممکن است هم باردار بود و هم خوش‌تیپ و به‌روز؟

۱۳۹۶//

از پایان سه ماهه اول بارداری بدن شما سریع‌تر تغییر می‌کند: حجم پستان‌های شما بیشتر، شکمتان گردتر و استخوان لگنتان وسیع‌تر می‌شود و ... بنابراین دیگر زیپ شلوار جین موردعلاقه‌تان را به زور هم نمی‌توانید ببندید! دیگر وقت آن رسیده که تسلیم شوید و به خرید بروید. 

نگران نباشید نیازی نیست از همان چند هفته اول لباس بارداری بپوشید. در اوایل بارداری همان لباس‌های خودتان کفایت می‌کندفقط باید شلوارها و لباس‌های خیلی تنگتان را کنار بگذارید.

هرچه ماه‌های بیشتری می‌گذرند اولویت شما در انتخاب لباس باید راحتی و گشادی باشد. البته می‌توانید با بلوزها و تونیک‌های زیبا و بلند و گشاد، شلوارهای گشاد و کمربند بزرگ در عین راحت پوشیدن، خوش‌تیپ هم باشید.

از سه ماهه دوم یا سوم (که البته بستگی به فرد دارد) دیگر باید شروع به پوشیدن لباس‌های بارداری کنید. این لباس‌ها (با کمر قابل تنظیم، فاق بلند و شلوارهای بندی) به‌منظور راحتی بیشتر مادران باردار، طراحی شده‌اند. بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که مناسب همه سایزها باشند تا در هفته‌های بعد نیز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. جای نگرانی هم نیست، امروزه بسیاری از تولیدکنندگان لباس، لباس‌های حاملگی فوق‌العاده زیبا و شیکی تولید می‌کنند. دیگه نیازی به لباس‌های گشاد و سرهمی نخواهید داشت!

 

چه مقدار لباس بارداری نیاز داریم؟

نیازی نیست که کل لباس‌هایتان را عوض کنید! در عوض تنها لازم است که تعدادی  لباس اصلی بارداری تهیه کنید: ۱ یا ۲ جفت شلوار، ۱ دامن، ۱ پیراهن و ... که البته باید متناسب با فصل انتخاب شوند. دوستانتان که قبلا باردار بوده‌اند را فراموش نکنید.بهتر است لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید پارچه‌هایی نرم داشته باشند که پوست شما را اذیت نکنند. پوست خانم‌های باردار حساس‌تر است.

الیاف مصنوعی را فراموش کنید، چه در تابستان و چه در زمستان و به‌جای لباس‌های الیاف مصنوعی، لباس نخی که به پوست شما اجازه می‌دهد تنفس کند و یا لباس پشمی را انتخاب کنید که هر دو الیاف طبیعی دارند.

 

بقیه موارد

در طول دوران بارداری سایز سوتین شما حتماً تغییر خواهد کرد. انتخاب شما باید از بین سوتین‌های معمولی با سایز بزرگ و یا سوتین‌های مخصوص شیردهی باشد. سوتین‌های مخصوص شیردهی معمولاً گران‌تر هستند اما در طول دوران شیردهی نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بعضی از انواع این سوتین‌ها قابل تغییر و تنظیم هستند (کاپ آن‌ها ۲ سایز دارد) که مطمئناً خیلی به کار شما خواهد آمد.در تمام حالات، نکته مهم انتخاب مدلی است که برای شما راحت باشد و در آن احساس فشار نکنید و با بزرگتر شدن پستان‌ها حتما لازم است سوتین خود را عوض کنید.

انتخاب کفش هم در این دوران بسیار مهم است. ممکن است پاهای شما در این دوران باد و ورم کند. حتی ممکن است مجبور شوید ۱ یا ۲ سایز کفشتان را بزرگ‌تر از همیشه انتخاب کنید اما اجباری نیست. از پوشیدن کفش‌های خیلی پاشنه بلند خودداری کنید (پاشنه حداکثر می‌تواند ۲ تا ۳ سانتی‌متر باشد) چراکه قوس کمر شما را بیشتر می‌کنند و ممکن است زمین بخورید. علاوه بر‌این، بهتر است کفش‌های خیلی باریک و یا بوت‌هایی که به پایتان فشار می‌آورند هم نپوشید.

 

در کیف بیمارستان ...

روز بزرگ نزدیک است. باید کیف بیمارستان را آماده کنید. کیف بیمارستان شما باید حاوی موارد زیر باشد: 

  • تی‌شرت بزرگ (درصورت امکان دکمه‌ها در جلو باشند و یا از تونیک‌های حاملگی استفاده کنید)
  • شلوار گشاد (یا پیراهن)
  • جلیقه گرم
  •  پیژامه یا لباس خواب
  • پیراهن قشنگ
  • جوراب + دم‌پایی
  • سوتین مخصوص شیردهی + کوسن‌های مناسب شیردهی
  • لباس زیر یک‌بار مصرف
  • لباس برای روز ترخیص
  • حوله
  • کیف برای لباس کثیف
  • کیف آرایش برای شامپو و صابون و لوازم آرایش

خلاصه، فراموش نکنید که باید خوش‌تیپ باشید، حتی در بیمارستان. لباس‌های گشاد بدقیافه را از ذهنتان بیرون کنید و برای خانواده و دوستانتان که برای ملاقت شما و فرشته کوچک تازه متولد شده می‌آیند لباس‌های قشنگ و شیک بپوشید و به خودتان برسید. این کار حس خوبی به شما می‌دهد، حتی بعد از زایمان. این کار می‌تواند شیوه خوبی برای پیشگیری از افسردگی بعد از زایمان باشد و در ضمن همسرتان را هم خوشحال خواهد کرد!

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.