مراقبت از پوست در دوران بارداری

بارداری دورانی فوق‌العاده است که در آن احساس زنانگی‌ام به اوج خودش می‌رسد. همین‌طور زمان ایده‌آلی است که از خودم مراقبت کنم و به بدن، پوست و موهایم برسم. توجه زیاد به خودم ! چه مشکلی دارد؟

۱۳۹۶//

زمانی که باردار هستید، بدن شما تغییر می‌کند و پوست شما با چالش‌های سختی دست و پنجه نرم می‌کند  به دلیل اضافه وزن پوست شما کشیده می‌شود و به دلیل ترشح هورمون‌ها جنس آن‌ها تغییر می‌کند.

نتیجه: باید مراقبت‌های مخصوص پوست و زیبایی انجام دهید.

 

چه کاری در مورد ترک پوست در بارداری می‌توان کرد؟

شکم، سینه‌ها، لگن و باسن – گاهی خط‌‌های سفیدی بر روی پوست خانم‌های باردار به وجود می‌آید که به آن‌ها ترک پوست در بارداری می‌گویند. آن‌ها به دلیل کشش سریع پوست به وجود می‌آیند که باعث می‌شود بافت‌های کلاژن پاره شوند و خراش ایجاد می‌شود. چیزی که باید به آن دقت کرد این است که شرایط همه در مورد علائم این ترک‌ها یکسان نیست: برخی زنان، با وجود استفاده از کرم، این علائم را دارند و برخی بدون استفاده از هیچ چیز، این علائم را ندارند.زمانی که این ترک‌های پوست پیدا می‌شوند، از بین بردن آن‌ها عملاً غیرممکن است. کرم‌های موجود در بازار برای این منظور در بهترین حالت، پیشرفت آن‌ها را کند و حالت کشسانی پوست را حفظ می‌کنند. هیچ معجزه‌ای در کار نیست! برای بهینه‌سازی تاثیر آن‌ها، ضروری است که روزانه دو بار این کرم‌ها را روی پوستتان بمالید. برای تکمیل برنامه مراقبتی خود دوش آب سرد بگیرید و از روغن‌های گیاهی برای ماساژ پوست استفاده کنید: روغن بادام شیرین یا آووکادو.

مراقبت از سینه‌های شما نیز برای آماده‌سازی آن‌ها برای شیردهی مهم است. پوست شما در صورتی که آبرسانی مناسب داشته باشد، بهتر می‌ماند. از کرم آبرسانی شدید برای سینه‌ها و گردنتان استفاده کنید و در صبح و شب آن‌ها را به آرامی ماساژ بدهید. آیا توصیه‌ای برای داشتن سینه سفت، دارید؟ حمامتان را با یک دوش سرد تمام کنید. این کار را انجام دهید، شما می‌توانید! همچنین یک سوتین سفت و مناسب سایز شما نیز می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد.با توجه به تنوع کرم‌های مناسب برای زنان باردار، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید.

 

مراقبت کامل از پوست صورت در دوران بارداری

در طول بارداری، جنس پوست شما به دلیل فعالیت‌های هورمونی، تغییر خواهد کرد. ممکن است زیباتر شود اما ضخیم‌تر!

 خشک‌تر و یا چرب‌تر نیز خواهد شد! برای جلوگیری از شدت گرفتن این حالت، مهم است تا از محصولات مراقبت از پوست مناسب استفاده شود و کرم شب و روز مناسب پوستتان را بیابید و استفاده کنید. در این باره با دکتر یا متخصص پوست مشورت کنید.

در طول این ۹ ماه، باید از آفتاب مستقیم به مدت طولانی نیز دوری کنید، وگرنه ممکن است لکه هایی قهوه ای رنگ بر روی صورت شما پدیدار شوند. این لکه‌ها به دلیل هورمون‌هایی ایجاد می‌شوند که ترکیب ملانین، رنگدانه طبیعی پوست را افزایش می‌دهند. این لکه‌ها معمولاً یک سال بعد از تولد نوزاد، از بین خواهند رفت، اما پیشگیری بهتر از درمان است!

بنابراین از نور مستقیم آفتاب، بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر دوری کنید و با کرم ضد آفتاب قوی از پوست خود محافظت کنید. همچنین کرم‌های روز با خاصیت ضد آفتاب نیز وجود دارند. معمولاً وقتی هوا خوب است، بدون این که تصمیم خاصی برای زیر آفتاب بودن داشته باشیم، بیرون می‌رویم و در معرض نور آفتاب قرار می‌گیریم پس بهتر است همیشه مجهز باشیم.

 

تغذیه خوبی داشته باشید تا پوست شما سالم بماند

زیبایی از درون نیز می‌آید! از غذاهایی استفاده کنید که حاوی مواد زیر هستند:

  • امگا ۳، برای مقاومت بیشتر پوست :

روغن کلزا- روغن دانه های گیاهی و ماهی های چرب

  • ویتامین C، که به شما کمک می‌کند تا پوستتان سالم بماند :

پرتقال، لیمو، کیوی

  • ویتامین A، که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند :

زرده تخم مرغ، جگر، لبنیات و برخی میوه‌ها و سبزیجات در حالت پرو-ویتامین A یافت می‌شود (سبزیجات سبز، هویج، طالبی، زردآلو).

بعد از زایمان چه کنیم؟ از تلاش کردن دست نکشید: همچنان مراقبت پوست خود باشید و رژیم غذایی خود را متعادل نگه دارید تا زیباترین مادر روی زمین باشید.

 

دیدگاه

با روغن بادام شیرین یا روغن آووکادو، هر روز عصر پوست خود را با تمرکز بر ران، باسن و سینه‌ها ماساژ بدهید. هم آرامش‌بخش است و هم برای آبرسانی مناسب است.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.