معنی لبخند نوزاد

معنی حرکات، گریه و لبخند نوزاد

چه کودکتان با شادمانی دست و پا بزند، تا بنا گوش لبخند بزند، یا به شدت در تختش گریه کند، بدیهی است که تلاش می‌کند به شما چیزی بگوید، اما چه چیزی؟

۱۳۹۶//

نوزادان از همان بدو تولد احساسات خود را ابراز می‌کنند: حالات صورت، لبخند، اصوات بی‌معنی، سر و دست تکان دادن. فقط چند هفته طول می‌کشد تا فرزند شما «زبان» خود را اصلاح کند تا شما قادر به درک خواسته‌ها و احساساتش باشید. والدین متوجه خواهند شد که فرزندشان چه زمانی در حال برقراری ارتباط است. یک دوره کوتاه در تفسیر دایره لغات کودکان.

لبخند نوزاد هزار معنا دارد...

هنگامی که نوزاد شما لبخند می‌زند، نه تنها به شما نشان می‌دهد که خوشحال است، بلکه می‌خواهد احساسات مختلفی را نیز بیان کند. این لبخند همیشه برای برقراری ارتباط با شما به‌کار می‌رود! لبخند نوزاد انواع مختلفی دارد:

  •  لبخند رفلکس که در نوزادان تازه متولد شده به شکل فطری وجود دارد: این لبخند مثلاً زمانی اتفاق می‌افتد که نوزاد پس از خوردن یک وعده شیر دلچسب، به خواب می‌رود... این خنده انعکاسی از سلامتی جسمی نوزاد است، اما بدون شک باعث می‌شود که دل شما برایش ضعف برود!
  •  لبخند و چشمک زدن که نشان دهنده شادی و قدردانی است. این نوع لبخند طوری است که انگار نوزادتان می‌خواهد به شما بگوید «متشکرم که از من مراقبت می‌کنید، من این کارتان را دوست دارم».

  • لبخند و دست زدن که بدین معناست: «من تو را می‌شناسم و دوست دارم با تو باشم».

علت گریه نوزاد چیست؟

برای کودکان، گریه کردن یک زبان محسوب می‌شود. باید اجازه بدهید فرزندتان خودش را ابراز کند، زیرا گریه کردن یکی از راه‌های ارتباط او با شماست. به کودک خود گوش دهید، او چیزهای زیادی برای گفتن به شما دارد...

  • هنگامی که گریه او شدیدتر می‌شود و صدایش بلندتر می‌گردد،معمولا به این معناست که گرسنه است!
  • هنگامی که ناله می‌کند، غالبا می‌خواهد بخوابد.
  • اگر به‌طور ناگهانی شروع به گریه می‌کند و صدایش گوش‌خراش و زیر است، به احتمال زیاد درد می‌کشد.
  • هنگامی که سخت گریه می‌کند و صورتش قرمز می‌شود، در حال ابراز ناراحتی و درماندگی است.
  • اگر کودک شما به‌طور مداوم در پایان روز گریه می‌کند، این گریه احتمالاً به دلیل تحریک‌پذیری پس از یک روز طولانی است. این رخدادها به او کمک می‌کنند تا خود را با چرخه خواب و بیداری منطبق کند و احساسات انباشته شده در طول روز را تخلیه نماید.

حرکاتی پر از معنا

از ۶ یا ۸ ماهگی، فرزند شما شروع به استفاده از حرکات بدن خواهد کرد تا منظورش را به شما بفهماند. او با پنهان کردن صورت خود در پشت دستانش سعی می‌کند توجه شما را به خود جلب کند، با مالیدن چشمانش به شما می‌گوید که خسته است، با انگشت خود به چیزی اشاره می‌کند تا آن چیز را «درخواست» کند یا دستان خود را به سوی شما دراز می‌کند تا بغلش کنید. حرکات کوچک او تکرار و پیچیده‌تر می‌شود و یک زبان منحصر‌به‌فرد را تشکیل می‌دهد. این روش، شیوه‌ای از سخن گفتن است، حتی قبل از آن که کودک قابلیت تکلم بدست آورد.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.