بازی کردن یک نوع یادگیری است

آیا می‌دانید بازی‌های تخیلی و صحبت کردن با فرزندتان، برای تکامل سالم کودک ضروری هستند؟

لبخندها، خنده‌ها و حالات چهره کودکتان به شما می‌گوید چه زمانی در حین بازی کردن لذت می‌برد و شما نیز خواهید توانست از لحظات خاص با هم بودنتان لذت ببرید. در عین حال، بازی کردن برای کودکان چیزی فراتر از سرگرمی است. در پس هر خانه سازی کودک، نقش بازی کردن و هر کلمه‌ای که او می‌شنود، مهارت‌های زندگی او به سرعت تکامل پیدا می‌کنند.
کودک تفکر خلاقانه، حرکت و مهارت‌های حل مساله را در هنگام بازی یاد می‌گیرد. همچنین با بازی کردن است که کودکتان یاد می‌گیرد چگونه خود را سرگرم کند. بازی کردن در چارچوب خانواده به جای اینکه هر یک از اعضای خانواده سرگرم وسایل الکترونیکی باشند، روش بسیار خوبی برای معرفی عادات سالم به کودک است که می‌تواند برای همیشه ماندگار شود. بازی کردن همچنین باعث رشد سالم کودک می‌شود.
گو گو، گَ گَ
یکی از روش‌های یادگیری کلمات برای کودک از طریق شنیدن صداهایی است که شما هنگام صحبت کردن با او ایجاد می‌کنید. تعداد کلماتی که کودکان یاد می‌گیرند تا بیان کنند رابطه مستقیمی با میزان زمانی که پدر و مادر صرف صحبت کردن با فرزندشان می‌کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که زمانی را صرف صحبت کردن با کودکتان کنید، حتی اگر این مکالمه یک طرفه باشد! شما ممکن است بخواهید یک جمله سریع درمورد کاری که انجام می‌دهید بگویید (نگاه کن، مامان داره شام درست می‌کنه!) یا وقتی بیرون هستید به چیزی که هردو شما آن را می‌بینید اشاره کنید (اون سگ سیاه رو نگاه کن!).
اگر کودک شما این "زمان‌ صحبت کردن" را جلوی تلویزیون سپری کند، شانس گوش دادن به شما و سایر بزرگسالان را از دست می‌دهد. متخصصین به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد تماشای تلویزیون سرعت کودکان برای یادگیری کلمات جدید را کاهش می‌دهد.
بازگشت به اصول اولیه
اخیرا تحقیقاتی در مورد اثرات اسباب‌ بازی‌های الکترونیکی در مقایسه با اسباب بازی‌های سنتی بر روی تکامل زبان صورت گرفته است. بازی کردن با اسباب بازی‌های سنتی و خواندن کتاب در مقایسه با بازی‌های الکترونیکی، نقش پررنگ تری در ایجاد یک رابطه عاطفی عمیق بین کودک و والدین دارند.
 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.