شیردهی

بدن شما برای شیردهی به فرزندتان شیر کافی تولید می‌کند

آیا می‌دانید سینه‌های شما دقیقا به اندازه نیاز فرزندتان شیر تولید می‌کنند؟

فرایند شیردهی شگفت ­آور است. نه تنها سینه‌های شما شیری متناسب با نیازهای کودکتان تولید می‌کنند، بلکه دقیقا به مقدار مورد نیاز، آن را فراهم می‌کنند. این موضوع، مسئله عرضه و تقاضا است. اگر گودک شما در مرحله گرسنگی قرار دارد (شاید به خاطر جهش‌های رشد)، ممکن است نیاز به خوردن شیر در دفعات بیشتری داشته باشد و بدن شما به طور غریضی برای رفع نیاز او شیر بیشتری تولید می‌کند.

بدن خود را باور کنید

تا زمانی که کودک شما به خوبی نوک سینه را در دهان می‌گیرد، شیر را می‌بلعد و براساس نیاز خود تغذیه می‌کند، سینه‌های شما شیر کافی را فراهم خواهند کرد. با وجود اینکه شرایط پزشکی معدودی وجود دارند که بر قابلیت شیردهی زنان تاثیر می‌گذارند، این بیماری‌ها تنها بر درصد کمی از خانم‌ها تاثیرگذار هستند. بیشتر مادران از نظر بدنی قادر به شیردهی هستند. پس اگر در این زمینه مشکلاتی دارید، با پزشکتان مشورت کرده و از حمایت اطرافیان برخوردار شوید.

گفتن این موضوع آسان است ولی سعی کنید در مورد میزان شیری که سینه‌های شما تولید می‌کنند نگران نشوید. به بدن خود اعتماد کنید. سینه‌های شما برای تولید شیر در ازای تقاضای فرزندتان طراحی شده‌اند. مطمئن باشید که بدن شما می‌تواند مقدار مناسبی از شیر را برای کودکتان تولید کند. شما می‌توانید!

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.