دندان درآوردن

بهترین شروع زندگی را به کودک خود هدیه کنید

آیا می‌دانید برخی مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه با شیر مادر ممکن است با افزایش هوش و موفقیت مالی فرزندان در آینده ارتباط داشته باشد؟

علاوه بر فوایدی که شیر مادر برای سلامتی دارد، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، می‌توانند از لحاظ فکری و مالی موفقیت‌های بیشتری کسب کنند. مطالعات متعددی نشان می‌دهند که کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، ممکن است عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشند.

قدرت مغز

علاوه بر عملکرد بهتر در مدرسه، تحقیقات نشان می‌دهند، که مزایای تغذیه با شیر مادر می‌تواند تا بزرگ‌سالی ادامه پیدا کند. در یک مطالعه گسترده بر روی ۳۵۰۰ نفر، کسانی که بیش از ۱۲ ماه از شیر مادر تغذیه کرده بودند، بهره هوشی یاIQ   بالاتر، تحصیلات بهتر و درآمد بالاتری نسبت به کسانی که کمتر از یک ماه از شیر مادر تغذیه کرده بودند، داشتند. در مطالعه دیگری، تغذیه با شیر مادر با هر مدت زمانی، با افزایش ۴ واحدی بهره هوشی یاIQ   در کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان ارتباط داشت. یک پژوهش در بریتانیا، پیش‌بینی کرد که حتی دو واحد افزایش در امتیاز بهره هوشی یاIQ   ، حاصل از شیردهی طولانی‌تر، می‌تواند در طول زندگی منجر به کسب درآمد حدود ۴۸،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار شود.

مزایای بلندمدت

تغذیه‌ انحصاری با شیر مادر برای شش ماه و سپس ادامه‌ تغذیه با شیر مادر تا مدت ۱۲ ماه و حتی بعد از آن در کنار غذای کمکی، مزایایی برای کودک دارد. بنابراین اگر شما کودک تقریباً یکساله‌ خود را هنوز با شیر مادر تغذیه می‌کنید، یک شروع فوق‌العاده برای زندگی او رقم می‌زنید.
تغذیه با شیر مادر مزایای دیگری نیز دارد! بعد از ۱۲ ماهگی نیز با اینکه کودک غذاهای جامد می‌خورد، شیر مادر هنوز برایش اهمیت دارد. شیر مادر علاوه بر فراهم کردن حدود یک سوم از کالری مورد نیاز کودک در سن یک سالگی، مزایای تغذیه‌ای و سلامتی دیگری نیز برای او دارد. کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، بهتر می‌توانند اشتهای خود را در دوره رشد خود تنظیم کنند که این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا وزن سالمی داشته باشند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مقاله ۷ دلیل برای ادامه شیردهی مراجعه کنید.
 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.