تغذیه سالم از شما شروع می‌شود

آیا می‌دانید شما یک الگو برای فرزندتان هستید؟ آنچه شما می‌خورید و می‌نوشید بر انتخاب‌های او اثر می‌گذارد.

شما فقط ژن‌هایتان را به فرزندتان منتقل نمی‌کنید، بلکه عادات غذایی او نیز با توجه به اینکه شما در وعده‌های غذایی خانواده چه چیزی و چگونه غذا می‌خورید تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر او ببیند که شما غذاهای سالم می‌خورید و غذاهای جدید را امتحان می‌کنید، میل بیشتری به خوردن چنین غذاهایی خواهد داشت. 
یک رژیم غذایی سالم یعنی خوردن مقدار کافی از غذاهایی غنی از مواد مغذی مورد نیاز بدن. به عنوان مثال، غلات، غذاهای گوشتی/ماهی/پروتئین، میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی و همچنین نوشیدن زیاد آب در هر روز. والدینی که غذاهایشان را از میان این گروه‌های غذایی انتخاب می‌کنند نه تنها از مزایای رژیم غذایی متعادلی که در پیش گرفته‌اند بهره می‌شوند بلکه از تاثیرات مثبتی که بر برنامه غذایی فرزندشان می‌گذارند نیز احساس خوبی خواهند داشت. 

انتخاب درست را با یک لبخند به او نشان دهید
علاوه‌براین که رابطه بین وجود میوه‌ها، سبزیجات، میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها در رژیم غذایی شما و وجود آن‌ها در رژیم غذایی فرزندتان، اثبات شده است؛ تحقیقات نشان می‌دهند که کودک درصورتی به غذاهای جدید علاقه نشان می‌دهد که ببیند والدین نیز از آن‌ها لذت می‌برند. در واقع، تأثیر شما به عنوان یک الگو، بسیار بیشتر از این است که صرفا یک غذای جدید برای او آماده کنید. آنه داتیلو  دستیار مدیر علوم تغذیه در بخش تغذیه کودکان نستله می‌گوید "مطالعات نشان می‌دهند که کودکی که والدین یا پرستارش در مقابل او به‌راحتی غذاهای جدید را امتحان می‌کنند، در مقایسه با کودکی که بدون داشتن هیچ الگویی غذای جدید به او ارائه می‌شود، احتمال بیشتری دارد که بخواهد آن غذا را امتحان کند". " اگر والدین یا پرستار کودک در مقابل او نشانه‌ای از عدم علاقه بروز دهند، آن‌ها نیز به احتمال کمتری آن غذاهای سالم را می‌پذیرند."
بنابراین، حالا یک الگوی مثبت باشید. اجازه بدهید فرزندتان ببیند که همه اعضای خانواده از غذا خوردن با یکدیگر لذت می‌برند تا در سال‌های آینده نیز تغذیه سالمی داشته باشد.
 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.