حساسیت و آلرژی کودک

حساسیت و آلرژی کودک - از متخصص بپرسید

۱- چه چیزی در کودکان آلرژی ایجاد می کند؟

علت آلرژی کاملا مشخص نیست، اما کودکان در صورت وجود یک سابقه خانوادگی، احتمال حساسیت و آلرژی بیشتری دارند. کودکانی که پدر یا مادرشان حساسیت و آلرژی دارند،۲۰ تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به آلرژی در آن‌ها بیشتر است. اگر هم پدر و هم مادر حساسیت و آلرژی داشته باشند، این خطر در حدود۶۰-۴۰٪ افزایش می‌یابد. با این حال، حتی بدون سایقه خانوادگی هم احتمال ابتلای کودک به آلرژی وجود دارد.

۲- من سابقه خانوادگی در رابطه با آلرژی داریم، چه کاری باید انجام بدهم؟

اگر در مورد سابقه خانوادگی‌تان نگرانی دارید، آن را با پزشکتان مطرح کنید.

۳- علائم آلرژی به پروتئین شیر گاو چه چیزهایی هستند؟

علائم آلرژی به پروتئین شیر گاو متفاوت است اما شایع‌ترین آنها عبارتند از اگزما پوستی، استفراغ و اسهال.(لازم به ذکر است آلرژی تنها یکی از عوامل اسهال واستفراغ است)

۴- آیا با اجتناب از خوردن شیر و یا مواد غذایی حاوی شیر گاو می توانم اطمینان حاصل کنم که فرزندم مبتلا به آلرژی نخواهد شد؟

بعضی ازخانم‌ها به اشتباه باور دارند که در دوران شیردهی باید از خوردن بعضی از غذاها خودداری کنند تا فرزندشان نسبت به آن واکنشی  از خود نشان ندهد. اما در حقیقت هیج توصیه ای برای محدود کردن رژیم غذایی و پرهیز از مواد آلرژی زا در طول دوران شیردهی وجود ندارد. دستورالعمل های فعلی برای خانم‌های شیرده این است که یک برنامه غذایی متعادل که حاوی مواد مغذی از پنج گروه غذایی هستند را مصرف کنند.

۵- چگونه می‌توانم از ایجاد آلرژی در کودکم جلوگیری کنم؟

شما می توانید با شیردهی به فرزندتان احتمال ابتلا به آلرژی را نسبت به پروتین شیر گاو از بین ببرید. کودکانی که سابقه خانوادگی ابتلا به آلرژی دارند، بهتر است تغذیه انحصاری با شیر مادر داشته باشند تا احتمال آلرژی به پروتئین شیر گاو در آن‌ها کاهش ‌یابد.

۶- من دچار آلرژی هستم آیا این سبب میشود تا ریسک احتمال ابتلا به آلرژی در فرزندم افزایش پیدا کند؟ چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟

تحقیقات نشان می دهد که مصرف برخی از پروبیوتیک‌ها در کاهش خطر ابتلا به آلرژی‌هایی نظیر اگزما پوستی در کودک شما موثرند. اگر شما مکمل‌های پروبیوتیک خاصی مصرف کنید از طریق شیر شما به فرزندتان منتقل می‌شود و می‌تواند برای او مفید باشد. با پزشکتان در این در این خصوص مشورت کنید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.