خواب راحت شبانه

آیا می‌دانید از سن ۹ ماهگی، از هر ۴ کودک ۳ کودک در طول شب می‌خوابند؟

خواب شبانه خوب برای اطمینان از رشد سالم کودک ضروری است و بسیار مهم است که پدر و مادر نیز به میزانی که نیاز دارند استراحت کنند. در حالی که تعداد زیادی از شیرخواران بین ۸ تا ۱۰ ماهه در طول شب به طور کامل می‌خوابند، بیدار شدن آن‌ها در طول شب نیز غیرمعمول نیست. تحقیقات نشان می‌دهند که بیدار شدن در طول شب به نوع تغذیه شیرخوار ارتباطی ندارد. به یاد داشته باشید ه در این سن بیدار شدن شیرخوار در طول شب همیشه به گرسنگی ارتباط ندارد و عوامل دیگری را نیز باید در این خصوص در نظر گرفت.
برای داشتن خواب راحت، لوازم الکترونیکی را از کودکتان دور کنید.
تحقیقات نشان می‌دهند کودکانی که قبل از خواب تلویزیون تماشا می‌کنند با احتمال بیشتری افزایش اختلالات خواب را تجربه می‌کنند. خواب نامنظم، برنامه خواب بهم ریخته و نداشتن خواب کافی همگی می‌توانند نتیجه استفاده از لوازم الکترونیکی قبل از خواب باشند. و هرچقدر ساعت بیشتری تلویزیون تماشا شود، اختلالات خواب گزارش شده بیشتر می‌شوند.  پس ایده خوبی است که هرگونه وسایل الکترونیکی را از اتاق کودک خارج کنید.
به محض اینکه وسایل الکترونیکی را از اتاق کودکتان خارج کردید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید یک برنامه خواب منظم را اجرا کنید. برای اینکه بتوانید ایده‌های بیشتری در خصوص خواب شبانه فرزندتان داشته باشید، مقاله "قدرت خواب" را بخوانید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.