شیردهی

شیردهی برای تازه‌کارها. بخش ۴: اعتماد به نفس

اکنون که اطلاعات زیادی درباره شیردهی در منزل به دست آورده‌اید، زمان آن رسیده‌ است که از منزل بیرون بروید!

در کنار منافع زیاد شیردهی برای سلامت هر دوی شما، این کار بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید راهنمایی‌هایی برای شیردهی در خارج از منزل است. تمرین در منزل، به شما و فرزندتان فرصت می‌دهد که نسبت به شیردهی احساس راحتی داشته باشید. زمانی که فرزندتان به راحتی سینه شما را می‌گیرد و رها می‌کند دیگر می‌توانید حتی بدون فکر کردن، به فرزندتان شیر بدهید. بعضی از پزشکان توصیه می‌کنند قبل از اینکه فرزندتان را در محیط‌های شلوغ ببرید شش تا هشت هفته بعد از تولد صبر کنید. تا زمان کافی را برای کسب مهارت در این زمینه داشته باشید.

رمز موفقیت شما در شیردهی در فضاهای عمومی، داشتن اطمینان و اعتماد به نفس است.

 

 افزایش اعتماد به نفس (۱):

در بعضی از کشورها، شیردهی در فضاهای عمومی حق طبیعی مادران است. برای اینکه‌ بهترین تغذیه را در اختیار کودکتان قرار می‌دهید افتخار کنید.

در هنگام گرسنگی فرزندتان، شما با دادن شیر خود به او، بهترین مواد مغذی را در اختیارش قرار می‌دهید. در برخی از کشورها، قانون از حق شما برای شیردهی در فضاهای عمومی دفاع می‌کند. اگر از خانه دور شده‌اید، مکانی را که با آن آشنا هستید انتخاب کنید یا با مادران دیگر به فرزند خود شیر دهید، این کار کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید.

 

افزایش اعتماد به نفس (۲):

شیردهی تنها غذا دادن به کودکی است که گرسنه است

به همین سادگی.

بعضی از مادران می‌گویند در مورد عکس‌العمل‌های منفی افراد دیگر در زمان شیردهی احساس نگرانی یا خجالت‌زدگی می‌کنند. به شیردهی در فضاهای عمومی به صورت غذا دادن به کودکی که  گرسنه است  نگاه کنید. ممکن است با تکرار شما به مرور احساس راحتی بکنید، اما نگران نباشید، این موضوع کاملا طبیعی است. یکی از مطالعات دقیق در مورد شیردهی در اماکن عمومی نشان می‌دهد که بیشتر مادران از این موضوع متعجب شده‌اند که نظرات یا نگاه‌های منفی بسیار کم یا هیچ نظر منفی در زمان شیردهی در مکان‌های عمومی دریافت نکرده‌اند.

 

افزایش اعتماد به نفس (۳):

شیردهی طبیعی‌ترین روش تغذیه‌ کودک محسوب می‌شود و بهترین مواد مغذی را برای او فرهم می‌کند!

اگر اعتماد به نفس لازم را در خود حس نمی‌کنید، به خود یادآوری کنید که در حال انجام بهترین کار ممکن برای فرزندتان هستید. شما در حین شیردهی در حالیکه ارتباط تان را با فرزندتان تقویت می‌کنید همزمان بهترین منبع تغذیه را نیز برایش فراهم می‌کنید.

 

 افزایش اعتماد به نفس (۴):

سینه‌های شما به طور منحصربه‌فردی برای تغذیه‌ فرزندتان طراحی شده‌اند. بدن خود باور داشته باشید.

تردید دارید؟ با مادران دیگر برای پیشنهاداتی در این مورد مشورت کنید، شاید بهتر باشد اولین باری که به فرزندتان در یک مکان عمومی شیر می‌دهید، تنها نباشید و از یک مادری که او هم فرزندش را با شیر مادر تغذیه میکند بخواهید تا شما را همراهی کند.

فراموش نکنید  لباسی بپوشید که با آن شیردهی برای شما راحت باشد و از یک پتوی شیردهی یا پوشش کودک برای ایجاد راحتی بیشتر برای خود و فرزندتان استفاده کنید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.