چرا کودکتان در طول روز باید غذا بخورد؟

آیا می‌دانید کودک شما هر روز نیاز به خوردن سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده دارد؟

کودک ۸ تا ۱۰ ماهه شما باید به دفعات بیشتری نسبت به شما غذا بخورد. برای اینکه کودکتان مواد مغذی مورد نیاز در جهت رشد و تکامل سالم را دریافت کند، در طول روز به دفعات مختلف و در حجم‌های کوچک به او غذا بدهید که عموما سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده کوچک توصیه می‌شود.

کودک شما فعال و باانرژی است، اما با توجه به اینکه هنوز معده کوچکی دارد حتما باید در دفعات متعددی غذا بخورد. او در طول روز به حدود ۷۰۰ کالری نیاز دارد که شیر مادر در حدود نیمی از این میزان کالری را تامین می‌کند. برای هر غذایی که کودک می‌خورد اهمیت قائل شوید تا مطمئن شوید همه مواد مغذی مورد نیازش را دریافت می‌کند. در معده کودک شما جایی برای غذاهایی با کالری بالا و مواد مغذی کم وجود ندارد.

کتلین ردی، سرپرست علوم تغذیه و پروژه جهانی مطالعه بر روی تغذیه کودکان نوپا در نستله، نیوجرسی آمریکا می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد تا سن ۱۲ ماهگی، ۲۵ درصد از کالری دریافتی کودکان از میان وعده‌ها و غذاهای نامناسب تامین می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که در هر فرصتی غذاهای سالمی به کودکتان ارائه بدهید. از تهیه غذاهای پرکالری و دارای مواد مغذی کم مانند چیپس، شیرینی، و نوشیدنی‌های حاوی شکر برای کودکتان اجتناب کنید. غذاهایی که ارزش تغذیه‌ای بالایی دارند، مانند میوه‌ها و سبزیجات را برای او فراهم کنید و به جای نوشیدنی‌های حاوی شکر، به فرزندتان آب بدهید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.