دندان درآوردن

چرا کودک شما باید فعال باشد؟

آیا می‌دانید صرف زمان برای بازی کردن با کودکتان در این سن باعث می‌شود او در هنگام شروع به راه رفتن فعال‌تر باشد؟

کودک شما، باید خیلی بیشتر از حد تصور شما، فعال باشد. مطالعات نشان می‌دهد که کودکان ۹ ماهه‌ای که با والدین خود زیاد بازی می‌کنند، وقتی‌که به دوسالگی نزدیک می‌شوند، فعالیت فیزیکی بیشتری خواهند داشت. مطمئناً هیچ وقت برای این‌که یک زمان بازی و فعالیت را در برنامه‌ی روزانه‌ی او بگنجانید، خیلی زود نیست.
شگفت آور است که بسیاری از والدین فکر می‌کنند فرزندانشان به‌طور طبیعی فعالیت دارند و نیازی به تشویق برای فعالیت بیشتر ندارند. درصورتی‌که، تحقیقات نشان می‌دهند که دقیقاً برعکس است، و بسیاری از کودکان نوپا به‌اندازه‌ای که برای سن آن‌ها توصیه ‌شده است، فعالیت ندارند. در بسیاری از کشورها، دستورالعمل‌هایی برای فعالیت‌های کودکان نوپای ۱ تا ۲ ساله وجود دارد. این دستورالعمل‌ها، حداقل یک تا سه ساعت فعالیت در روز را توصیه می‌کنند. اکنون که کودک شما ۱۰ تا ۱۲ ماهه است تا زمانی که شروع به راه رفتن می‌کند انجام این فعالیت‌ها را به عنوان هدف در نظر بگیرید. 
کارشناسان توصیه می‌کنند که کودکان، درگیر انواعی از فعالیت‌های فیزیکی شوند، که موجب می‌شود حرکات خود و محیط را چند دفعه و برای چندین بار در طول روز بررسی کنند و بشناسند. البته، بچه‌ها باید همیشه در یک محیط امن باشند و در هنگام بازی تحت مراقبت قرار بگیرند.
این پنج اصل شما را راهنمایی می‌کند، که بدانید کودک شما چگونه بازی کند، تا در مسیر زندگی سالم و فعال قرار گیرد.

  • حرکت کردن. کودکتان را تشویق کنید تا چندین بار در روز به روش‌های مختلفی فعالیت داشته باشد. شما به تجهیزات زیادی نیاز ندارید - یک بازی ساده با او بر روی زمین، می‌تواند او را به حرکت وادارد. برای دانستن راه‌های بیشتری برای انجام فعالیت‌های مختلف با کودکتان، مطلب برنامه فعالیت کودک ۱۰ تا ۱۲ ماهه‌ شما را مطالعه کنید.
  • کمتر نشستن. سعی کنید که کودکتان در یک حالت ننشیند، به‌عنوان‌مثال نباید در کالسکه، صندلی اتومبیل یا صندلی بلند، برای مدتی بیشتر از یک ساعت بنشیند.
  • اجتناب از صرف زمان زیاد برای صفحه نمایش‌ها. صفحه نمایش‌ها برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی‌شوند. به‌جای آن از این سکوتی که در اختیارتان قرار گرفته است برای کتاب خواندن و یا قصه گفتن برای او استفاده کنید.
  • تشنه نماندن. چون کودک شما ممکن است در هر بار بازی احساس تشنگی کند، به او استراحت داده و یک فنجان آب به او بدهید، و در پایان بازی هم یک فنجان دیگر به او بدهید. بگذارید او شما را نیز در حال لذت بردن از نوشیدن آب ببیند.
  •  خوب خوابیدن. برای این گروه سنی، ۱۲ تا ۱۵ ساعت خواب مفید، در هر ۲۴ ساعت، از جمله چرت روزانه، توصیه می‌شود.
آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.