تغذیه در دوران شیردهی

با توجه به تغذیه در دوران شیردهی فرزندتان را به بهترین نحو تغذیه کنید

آیا می‌دانید داشتن برنامه غذایی سالم در دوران شیردهی به کودک اهمیت زیادی دارد؟ نوشیدن آب و مایعات فراوان می‌تواند به تولید شیر مادر کمک زیادی بکند.

تولید شیر مادر نیازمند کالری زیادی است. در پنج روز اول شیردهی، شما می‌­توانید به میزان شرکت در یک مسابقه دو ماراتون کالری بسوزانید و با نگهداری از یک کودک، ممکن است نتوانید به اندازه کافی بخوابید یا وعده‌های غذایی منظمی داشته باشید. این موضوع اصلا عجیب نیست، در واقع تحقیقات نشان می‌دهند که از هر پنج زنی که به کودکان خود شیر می‌دهند، یکی از آنها ممکن است کالری کافی دریافت نکند.

مراقبت مناسب از خود، روش خوبی برای مراقبت از فرزندتان نیز محسوب می‌شود. توجه مناسب و کافی به تغذیه در دوران شیردهی به همان میزان مراقبت‌های شما در زمان بارداری اهمیت دارد و این موضوع به تولید شیر کافی و باکیفیت از سینه‌های شما کمک می‌کند و می‌تواند تاثیر زیادی در رشد کودک شما داشته باشد.

اکنون زمان محدود کردن رژیم غذایی شخصی شما نیست،  نباید تلاش کنید به سرعت وزن خود را کاهش دهید. این موضوع تنها به تغذیه فرزندتان مربوط نیست، در صورت عدم دریافت مواد مغذی کافی ممکن است ذخیره بدن شما کاهش قابل توجهی پیدا کند و این موضوع بر سلامت و سطح انرژی شما تاثیر بگذارد.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.