راهنمای ۵ مرحله‌ای برای خرید سازگار با طبیعت

به دنیا آمدن یک کودک می‌تواند باعث شود که والدین او بیشتر در مورد آینده زمین و اینکه کمتر روی محیط زیست تأثیر منفی بگذارند، فکر کنند. در ادامه به ۵ راهکار اشاره می‌کنیم تا مادران آگاهانه خرید کنند و غذا بخورند و با این کار به حمایت از منابع و محیط زیست کمک کنند. 

۱-    از تأمین‌کنندگان  محلی خرید کنید

خرید از بازارچه‌ها و کشاورزان و دامداران محلی مزایای بسیاری دارد، چرا که در این صورت شما مواد غذایی خود را از کسی می‌خرید که آن را کاشته یا پرورش داده است. مادرانی که مواد غذایی را از تأمین‌کنندگان محلی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند، خریداری می‌کنند، اطمینان دارند که مسیری که غذا از مزرعه تا بشقاب غذای آن‌ها طی می‌کند را به خوبی می‌شناسند. همچنین این مادران نقشی در حمایت از اقتصاد محلی و همینطور کاهش تاثیرات کربن به دلیل انتقال مواد غذایی از کشورهای دیگر ایفا می‌کنند.

۲-    تا جایی که ممکن است مواد غذایی ارگانیک تهیه کنید

بعضی از مادران ترجیح می‌دهند محصولات ارگانیک خریداری کنند، چرا که در روش‌های کشاورزی ارگانیک از آفت‌کش‌های کمتری استفاده می‌کنند و نسبت به روش‌های معمولی، استانداردهای بالاتری را در رابطه با حمایت از حیوانات رعایت می‌کنند. کشاورزانی که از کشاورزی ارگانیک تبعیت می‌کنند همواره محصولات کاشته شده در زمین را تغییر می‌دهند و چند سال متوالی یک محصول را در یک زمین نمی‌کارند تا مواد مغذی موجود در خاک را حفظ کنند. بسیاری از والدینی که مواد غذایی ارگانیک تهیه می‌کنند، اعتقاد دارند این روش‌های کشاورزی روی طعم و مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات مصرفی فرزندشان تاثیر مثبت دارند.
مادرانی که مواد غذایی ارگانیک تهیه می‌کنند به خاطر روند سختگیرانه‌ای که بعضی از تولیدکنندگان مواد غذایی مخصوص کودکان اعمال می‌کنند، خیالشان راحت است. این دستورالعمل‌ها کیفیت و امنیت محصولات را تضمین می‌کنند، چرا که موا غذایی توسط آزمایش‌های جداگانه‌ای که گاهی تعداد آن‌ها به صد تا هم می‌رسد، بررسی می‌شوند. همچنین محصولات این تولیدکنندگان بدون مواد نگهدارنده، طعم‌دهنده، رنگ‌های شیمیایی و نمک و شکر اضافه تولید می‌شوند.

۳-    نوشته‌های روی برچسب مواد غذایی را مطالعه کنید

حمایت از حیوانات برای برخی از مادران تبدیل به یک مساله مهم و نگران کننده شده است. آشنایی بیشتر با برچسب‌های مواد غذایی باعث می‌شود در فروشگاه‌های مواد غذایی به سادگی بتوانید غذاهایی که با محیط زیست سازگاری دارند را انتخاب کنید. در اکثر مواقع می‌توانید دنبال برچسب‌هایی باشید که نشان می‌دهند استانداردهای حمایت از حیوانات توسط آن‌ها رعایت شده است و همینطور برچسب‌هایی که نشان می‌دهند آن غذا ارگانیک است و از محیط زیست حمایت می‌کند. این برچسب‌ها در کشورهای مختلف خیلی متفاوت هستند، پس سعی کنید کدها، برچسب‌ها و استانداردهای کشور خودتان را بدانید تا در هنگام خرید به ان‌ها توجه کنید.

۴-    در هر فصل محصولات همان فصل را بخرید

امروزه مادران بیشتری به دنبال این هستند که بدانند در محل زندگی آن‌ها کدام میوه‌ها و سبزیجات در کدام فصل از سال برداشت می‌شود تا از این محصولات خرید کنند. با این کار هم انتشار کربن که در اثر انتقال سبزیجات در خارج از فصل خود به مکان‌های دورتر رخ می‌دهد را کاهش می‌دهند و هم مواد غذایی را تازه‌تر و با قیمت کمتر خریداری می‌کنند.  

۵-    پیاده به فروشگاه بروید و کیسه خریدتان را همراه خود ببرید

مادرانی که می‌خواهند فعال‌تر باشند، به جای ماشین یا اتوبوس اغلب پیاده به فروشگاه و بازار می‌روند. این کار یک فعالیت فیزیکی سالم برای مادر و فرزندش محسوب می‌‌شود و از سایر روش‌های حمل و نقل برای محیط زیست بی‌خطرتر است. یک تغییر دیگر در راستای سازگاری با محیط زیست این است که کیف خرید خود را هنگام مراجعه به فروشگاه  به همراه داشته باشید؛ حالا این کیف می‌تواند یک کیسه پلاستیکی باشد که مجدداً از آن استفاده می‌کنید یا یک سبد یا کیسه پارچه‌ای باشد. این یک راه ساده برای کاهش مقدار پلاستیک مصرفی است.

شما چقدر در خریدهایتان مثل یک فرد دوستدار محیط زیست رفتار می‌کنید؟ تغییرات کوچک می‌توانند تاثیرات بزرگی به همراه داشته باشند. پس چرا یکی از این نکات را در خرید بعدی مواد غذایی برای خانواده به کار نبرید؟
 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.